Rządowe Centrum Legislacji

Rządowe Centrum Legislacji w Warszawie poszukuje kandydatów do pracy na stanowisko specjalisty ds. BHP w niepełnym wymiarze czasu pracy tj. 0,25 etatu

Główne obowiązki na stanowisku:

  1. doradztwo w zakresie obowiązujących przepisów i zasad BHP, szczególnie udzielanie rekomendacji w sytuacjach nie uregulowanych przepisami;
  2. doradztwo w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach pracy, na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe, oraz doboru najwłaściwszych środków ochrony zbiorowej i indywidualnej;
  3. okresowa ocena stanu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przeprowadzanie kontroli stanu BHP wraz ze sporządzeniem pisemnych raportów z tych kontroli;
  4. współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami, a w szczególności przy organizowaniu okresowych badań lekarskich pracowników, w tym zobowiązany jest do wykonywania na bieżąco we współpracy ze służbą BHP Zamawiającego aktualizacji opisu stanowisk pracy do celów badań lekarskich;
  5. uczestnictwo w postepowaniu powypadkowym, w tym udział w badaniu okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy, pełny opis okoliczności wypadku, przyczyny zdarzenia, opracowanie dokumentacji powypadkowej, zaproponowanie i wdrożenie rekomendacji oraz środków profilaktycznych, mających znaczenie dla bezpieczeństwa pozostałych pracowników;
  6. prowadzenie rejestrów, kompletowanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także prowadzenia rejestrów wyników badań i pomiarów czynnikami szkodliwymi dla zdrowia w środowisku pracy;
  7. opracowywanie i aktualizacja dokumentacji oceny ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy;
  8. opracowywanie i aktualizowanie wytycznych do skierowań na badania pracowników;
  9. opracowywanie, aktualizacja, dokumentowanie i ocena ryzyka zawodowego występujące na stanowiskach pracy, stosowanie niezbędnych środków profilaktycznych zmniejszających to ryzyko oraz informowanie pracowników o ryzyku zawodowym związanym z wykonywaną przez nich pracą i o zasadach ochrony przed zagrożeniami;
  10.  udział w opracowywaniu wewnętrznych zarządzeń regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących BHP oraz w ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie BHP, doradztwo w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach pracy, na których występują czynniki niebezpieczne i szkodliwe dla zdrowia lub uciążliwe oraz doboru najwłaściwszych środków ochrony;
  11.  przeprowadzanie oraz organizacja szkoleń wstępnych – instruktaży ogólnych, dla nowozatrudnionych pracowników oraz stażystów i praktykantów;
  12.  sporządzanie sprawozdawczości statystycznej z zagadnień ochrony pracy tzn. sporządzanie i rozliczanie do GUS druku Z-KW, statystycznych kart wypadków - rejestru wypadków oraz danych niezbędnych do sporządzenia sprawozdania ZUS Z-10;
  13.  kontrola wykonania zaleceń pokontrolnych i powypadkowych;
  14.  udziału w ocenie założeń i dokumentacji w zakresie modernizacji siedziby Centrum albo jej części, a także nowych inwestycji w celu zgłaszania wniosków dotyczących uwzględnienia w założeniach i dokumentacji wymagań BHP;
  15.  uczestnictwo w konsultacjach w zakresie BHP
  16.  realizowanie zadań związanych z wyposażeniem pracowników w okulary korekcyjne do pracy przy monitorze ekranowym,
  17.  współudział w reprezentowaniu Pracodawcy przed Państwową Inspekcją Pracy, Państwową Inspekcją Sanitarną oraz Państwową Strażą Pożarną;
  18.  przedstawianie Pracodawcy wniosków dotyczących zachowania zasad ergonomii na stanowiskach pracy.

 

Liczba stanowisk pracy: 1

Wymiar zatrudnienia: 1/4 etatu

 

Wymagania niezbędne:

  1. wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo wyższe wykształcenie oraz studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy
  2. minimum 2 lata stażu pracy, w tym minimum 1 rok pracy w służbie bhp.

 

Wymagania dodatkowe:

  1. pełnienie zadań służby BHP w zakładach pracy zatrudniających średniorocznie co najmniej 150 osób;
  2. znajomość pakietu MS Office;
  3. znajomość przepisów prawa pracy
  4. znajomość przepisów prawa budowlanego
  5. skrupulatność, samodzielność, dobra organizacja pracy.

 

Wymagane dokumenty:

  • CV zawierający dane osobowe, o których mowa w art. 221 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465); tj. imię (imiona) i nazwisko, datę urodzenia, dane służące do kontaktowania się z kandydatem (np. numer telefonu, adres do korespondencji, adres e-mail), informacje o wykształceniu, kwalifikacjach zawodowych oraz przebiegu dotychczasowego zatrudnienia;
  • oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
  • skany dokumentów potwierdzających wykształcenie;
  • skany dokumentów potwierdzających staż pracy oraz kwalifikacje zawodowe;
  • skany dokumentów potwierdzających przebieg zatrudnienia;
  • oświadczenia kandydata: o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie, o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych, o korzystaniu z pełni praw publicznych;
  • oświadczenie dotyczące przetwarzania danych osobowych w procesie rekrutacji, następującej treści:

„Oświadczam, że:

  1. zapoznałam/łem się z informacją dotyczącą przetwarzania podanych przeze mnie danych osobowych, w celu prowadzenia procesu rekrutacji w Rządowym Centrum Legislacji (Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w procesie rekrutacji), udostępnioną wraz z ogłoszeniem o naborze oraz zamieszczoną na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej RCL;
  2. wyrażam zgodę na przetwarzanie zawartych w CV i pozostałych przedłożonych przeze mnie dokumentach danych osobowych (w tym szczególnych kategorii danych osobowych wymienionych w art. 9 ust. 1 RODO), których podanie w procesie rekrutacji nie jest wymagane przepisami prawa. Jestem świadoma/y, że wyrażenie zgody jest dobrowolne, a zgoda może być wycofana w każdym momencie. Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych nie  ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na  podstawie zgody  przed jej cofnięciem;
  3. przyjmuję do wiadomości, że administratorem podanych przeze mnie danych osobowych jest Rządowe Centrum Legislacji.

(data i podpis)”.

 

Informacje dodatkowe:

  1. dokumenty z dopiskiem „specjalista ds. BHP” należy składać drogą elektroniczną na adres: rekrutacja@rcl.gov.pl;
  2. termin składania ofert: do dnia 30 kwietnia 2024 r. decyduje data wpływu do RCL;
  3. CV oraz wszystkie składane oświadczenia powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem;
  4. do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć tłumaczenie tych dokumentów;
  5. osoby, których oferty zostaną pozytywnie rozpatrzone, będą powiadomione o terminie rozmowy;
  6. osoby, których oferty zostaną rozpatrzone negatywnie, nie będą o tym informowane, a oferty zostaną komisyjnie zniszczone po zakończeniu rekrutacji;
  7. w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%;
  8. do składania dokumentów zachęcamy również osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wymagania zawarte w niniejszym ogłoszeniu;
  9. Rządowe Centrum Legislacji zastrzega sobie możliwość anulowania procesu rekrutacji bez podawania przyczyn;
  10.  złożone dokumenty rekrutacyjne nie będą zwracane.

 

Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych w procesie rekrutacji

W wykonaniu obowiązków informacyjnych, o których mowa w art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej „RODO”, Rządowe Centrum Legislacji uprzejmie przedstawia następujące informacje:

  1. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w celach, o których mowa w pkt 3, jest Rządowe Centrum Legislacji z siedzibą w Warszawie (00-522), ul. Krucza 36 / Wspólna 6. Korespondencję w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można kierować na wskazany wyżej adres lub za pomocą poczty elektronicznej na adres: kancelaria@rcl.gov.pl. W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych, w tym związanych z korzystaniem z praw przysługujących osobie, której dane dotyczą, można również kontaktować się bezpośrednio z Inspektorem Ochrony Danych wyznaczonym przez Administratora. Korespondencję należy kierować na adres: ul. Krucza 36 / Wspólna 6, 00 – 522 Warszawa (ze wskazaniem na kopercie: „Inspektor Ochrony Danych”) lub za pomocą poczty elektronicznej, na adres:  iod@rcl.gov.pl.
  1. Podanie niektórych danych osobowych w procesie rekrutacji jest obowiązkowe, jeżeli wynika to z przepisów prawa, w tym prawa pracy (np. art. 221 § 1 Kodeksu pracy pozwala pracodawcy żądać od osoby ubiegającej się o zatrudnienie jej imienia/imion i nazwiska, daty urodzenia i wskazanych przez nią danych kontaktowych, a także – gdy jest to niezbędne do wykonywania pracy określonego rodzaju lub na określonym stanowisku – danych dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i przebiegu dotychczasowego zatrudnienia). Niedopełnienie obowiązku podania tych danych uniemożliwi uczestnictwo kandydata w procesie rekrutacji. Przetwarzanie danych osobowych kandydata, których udostępnienie w procesie rekrutacji nie jest wymagane przepisami prawa, odbywa się na podstawie zgody kandydata. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, a zgoda może być wycofana w każdym czasie. Wycofanie zgody nie wpłynie na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed jej wycofaniem. W przypadku ubiegania się o zatrudnienie na podstawie umowy cywilnoprawnej, wyrażenie zgody jest dobrowolne, jednak konieczne do uczestniczenia kandydata w procesie rekrutacji.
  1. Podane przez kandydata dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji, a jeżeli kandydat wyraził zgodę na przetwarzane jego danych osobowych w kolejnych naborach prowadzonych przez Administratora – także w celu rozpatrzenia aplikacji kandydata w tych naborach. Jeżeli pracodawca obowiązany jest żądać określonych danych od osoby ubiegającej się o zatrudnienie, podstawę przetwarzania tych danych stanowi konieczność wykonania ciążącego na administratorze obowiązku wynikającego z przepisów prawa, w tym prawa pracy (art. 6 ust. 1 lit. c RODO). W przypadku danych osobowych, których przetwarzanie nie zostało wskazane w przepisach prawa jako obowiązkowe, podstawę przetwarzania stanowi zgoda kandydata (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Przetwarzanie danych osobowych w celu rozpatrzenia aplikacji kandydata w kolejnych naborach odbywa się na podstawie zgody kandydata (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
  1. Odbiorcami niektórych danych osobowych przetwarzanych w celach określonych w pkt 3 są podmioty, którym Administrator powierzył przetwarzanie danych w jego imieniu (np. dostawcy usług informatycznych, podmiot zapewniający ochronę budynku, w którym mieści się siedziba Administratora), osoby zatrudnione przez Administratora – upoważnione do przetwarzania danych w jego imieniu w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji, a także podmioty, które przetwarzają udostępnione przez Administratora dane jako samodzielni administratorzy w celu wykonania usług na rzecz Administratora (np. dostawcy usług pocztowych).
  2. Dane osobowe kandydata będą przetwarzane przez czas niezbędny
    do przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego, a w przypadku kandydatów, których proces rekrutacji zakończył się wynikiem negatywnym, zostaną usunięte lub zniszczone po upływie 6 miesięcy  od dnia rozpoczęcia rekrutacji. Jeżeli kandydat został zatrudniony w RCL – jego dane osobowe pozyskane w procesie rekrutacji będą przetwarzane zgodnie z właściwymi przepisami, w tym zwłaszcza dotyczącymi przechowywania dokumentacji pracowniczej. Ponadto, jeżeli dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody, zostaną one usunięte lub zniszczone w przypadku wycofania zgody przez kandydata. W przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych kandydata w kolejnych naborach prowadzonych przez Administratora – dane osobowe kandydata będą przetwarzane do czasu wycofania zgody, nie dłużej jednak niż przez kolejne 3 lata kalendarzowe następujące po roku, w którym wyrażona została zgoda.
  1. Kandydatowi przysługuje – na zasadach i w zakresie wynikającym z RODO – prawo:
    1. uzyskania od Administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są jego dane osobowe, a także prawo dostępu do tych danych, w tym żądania wydania ich kopii (art. 15 RODO),
    2. żądania sprostowania jego danych osobowych, jeżeli są nieprawidłowe, lub ich uzupełnienia (art. 16 RODO),
    3. żądania niezwłocznego usunięcia dotyczących go danych osobowych (art. 17 RODO),
    4. żądania ograniczenia przetwarzania jego danych osobowych (art. 18 RODO).
  2. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Skarga powinna dotyczyć niezgodnego z przepisami RODO przetwarzania danych osobowych. Na terytorium Polski organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  3. Przetwarzając dane osobowe w celach, o których mowa w pkt 3, Administrator nie podejmuje decyzji w sposób zautomatyzowany oraz nie stosuje profilowania.

Otrzymałam/-em:

……………………………………..

(data i czytelny podpis)

 

Metadane

Data publikacji : 05.04.2024
Podmiot udostępniający informację:
Rządowe Centrum Legislacji
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Osoba udostępniająca informację:
Artur Orłowski Departament Informatyzacji i Systemów Informacji o Prawie

Opcje strony

do góry