REGULAMIN PRZYZNAWANIA PATRONATU HONOROWEGO PREZESA RZĄDOWEGO CENTRUM LEGISLACJI LUB JEGO UDZIAŁU W KOMITECIE HONOROWYM
§ 1.
- Patronat honorowy Prezesa Rządowego Centrum Legislacji lub jego udział w komitecie honorowym, jest wyróżnieniem podkreślającym szczególny charakter przedsięwzięć naukowych i kulturalnych.
- Patronatem honorowym Prezesa Rządowego Centrum Legislacji lub jego udziałem w komitecie honorowym, zwanymi dalej „wyróżnieniem”, mogą być objęte przedsięwzięcia, o których mowa w ust. 1, związane z realizacją zadań Rządowego Centrum Legislacji, zwanego dalej „Centrum”.
§ 2.
- Wyróżnienie może być przyznane dla przedsięwzięcia o charakterze jednorazowym lub cyklicznym.
- W przypadku przedsięwzięcia o charakterze cyklicznym, wyróżnienie przyznaje się dla konkretnej edycji przedsięwzięcia.
- Wyróżnienie nie jest przyznawane dla przedsięwzięcia o charakterze komercyjnym, lobbystycznym lub reklamowym, lub jeżeli zachodzi ryzyko, że mogłoby być ono potraktowane jako promowanie lub reklamowanie towarów lub usług.
- Wyróżnienie nie jest przyznawane dla przedsięwzięcia w fazie projektu, którego etap przygotowań nie daje gwarancji jego realizacji.
§ 3.
1. Przyznanie wyróżnienia nie oznacza deklaracji osobistego udziału Prezesa Centrum w przedsięwzięciu, jak również nie jest jednoznaczne z udzieleniem przez Centrum wsparcia finansowego lub organizacyjnego dla przedsięwzięcia.
2. Prezes Centrum może upoważnić do udziału w przedsięwzięciu pracownika Centrum, w randze co najmniej dyrektora departamentu.
§ 4.
- Przyznanie wyróżnienia następuje na wniosek podpisany przez organizatora przedsięwzięcia.
- We wniosku należy podać dane organizatora, w tym adres strony internetowej o ile ją posiada, wskazać formę wyróżnienia oraz szczegółowo opisać przedsięwzięcie. Do wniosku należy załączyć przykładowe materiały promocyjno-informacyjne wykorzystywane w trakcie realizacji przedsięwzięcia.
- Wniosek należy złożyć nie później niż 60 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia przedsięwzięcia. Wniosek uznaje się za złożony w dniu jego wpływu do Centrum.
- Wniosek prawidłowo złożony, zostanie rozpatrzony w terminie 30 dni od daty złożenia.
- Wniosek, który nie zawiera elementów określonych w ust. 2, nie będzie rozpatrywany.
- Czynności dotyczące rozpatrywania wniosku wykonuje Departament Prawny i Postępowań przed Trybunałem Konstytucyjnym w Centrum.
- Przy rozpatrywaniu wniosku bierze się pod uwagę spełnienie warunków, o których mowa w § 1 oraz § 2 ust. 3 i 4.
- Wniosek może być złożony w formie papierowej na adres siedziby Centrum lub formie elektronicznej na adres e-mail: patronat@rcl.gov.pl lub przez e-PUAP.
- Wzór wniosku o przyznanie patronatu honorowego Prezesa Rządowego Centrum Legislacji lub jego udziału w komitecie honorowym, określa załącznik do Regulaminu.
§ 5.
- Decyzja Prezesa Centrum o przyznaniu wyróżnienia ma charakter uznaniowy.
- Prezes Centrum może odmówić przyznania wyróżnienia, o czym powiadamia organizatora przedsięwzięcia w formie pisemnej, na adres wskazany we wniosku. Odmowa jest ostateczna i nie wymaga uzasadnienia.
- Decyzja Prezesa Centrum o przyznaniu wyróżnienia jest przekazywana organizatorowi przedsięwzięcia w formie pisemnej, na adres wskazany we wniosku.
- Informację o przyznaniu wyróżnienia, organizator przedsięwzięcia podaje do wiadomości we wszystkich drukach i materiałach oraz na stronach internetowych związanych z przedsięwzięciem. Centrum przekaże organizatorowi właściwe logotypy.
- Prezes Centrum ma prawo do wskazania innego, niż określony w ust. 4, sposobu oznaczenia i informowania przez organizatora przedsięwzięcia o przyznaniu wyróżnienia.
- Szczegółowe warunki oznaczenia i informowania o przyznaniu wyróżnienia są uzgadniane z organizatorem przedsięwzięcia w odrębnym porozumieniu.
§ 6.
- W szczególnie uzasadnionych przypadkach Prezes Centrum może cofnąć decyzję o przyznaniu wyróżnienia, o czym poinformuje niezwłocznie organizatora przedsięwzięcia w formie pisemnej, na adres wskazany we wniosku.
- W przypadku, o którym mowa w ust. 1, organizator przedsięwzięcia jest obowiązany do usunięcia oznaczeń i informacji o przyznanym wyróżnieniu.
§ 7.
Organizator składa Prezesowi Centrum sprawozdanie z przebiegu przedsięwzięcia objętego wyróżnieniem w terminie 30 dni od dnia jego zakończenia. Sprawozdanie może być złożone w formie papierowej na adres siedziby Centrum lub w formie elektronicznej na adres e-mail: patronat@rcl.gov.pl lub przez e-PUAP.