Biuro Dyrektora Generalnego
Dyrektor Generalny:
Sylwia Czernuszyn
W ramach Biura Dyrektora Generalnego funkcjonują:
1) Wydział Administracyjny;
2) Wydział Kadr i Rozwoju Zawodowego;
3) Wydział Finansowy;
3) Wieloosobowe Stanowisko do spraw Zamówień Publicznych i Kontroli Zarządczej.
Wydział Administracyjny realizuje zadania w zakresie zapewnienia sprawnego funkcjonowania Centrum, w szczególności:
1) planowania i dokonywania zakupów rzeczowych na potrzeby Centrum;
2) administrowania pomieszczeniami Centrum, w tym nadzoru nad realizacją umów dotyczących sprzątania;
3) zapewnienia wyposażenia stanowisk pracy w telefony stacjonarne i telefony komórkowe;
4) prowadzenia ksiąg inwentarzowych środków trwałych i pozostałych środków w używaniu i inwentaryzacji, a także planowania i prowadzenia inwentaryzacji;
5) gospodarowania środkami trwałymi;
6) prowadzenia spraw obronnych i zarządzania kryzysowego;
7) nadzoru nad wykonywaniem okresowych konserwacji urządzeń przeciwpożarowych;
8) zapewnienia obsługi transportowej Centrum w zakresie przewozu osób, korespondencji i mienia, utrzymania floty samochodowej Centrum, w tym ubezpieczania samochodów służbowych oraz organizacji i zabezpieczania ich serwisu, a także ewidencjonowania pracy kierowców i prowadzenia dokumentacji pojazdów;
9) rejestrowania, obiegu, przekazywania i przechowywania spraw przychodzących do Centrum i wychodzących z Centrum;
10) obsługiwania sekretariatów Prezesa Centrum, wiceprezesów i dyrektora generalnego;
11) prowadzenia archiwum Centrum.
Wydział Kadr i Rozwoju Zawodowego realizuje zadania w zakresie spraw pracowniczych pracowników Centrum i rozwoju zawodowego, w szczególności:
1) prowadzenia spraw kadrowych związanych ze stosunkiem pracy, w tym prowadzenia akt osobowych pracowników Centrum;
2) prowadzenia spraw związanych ze zgłaszaniem pracowników Centrum i ich rodzin do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych;
3) prowadzenia ewidencji czasu pracy;
4) sprawozdawczości kadrowej;
5) prowadzenia spraw socjalnych;
6) organizacji szkoleń dla pracowników Centrum;
7) prowadzenia spraw związanych z organizowaniem praktyk studenckich;
8) przygotowywania i realizowania planów obsady stanowisk, a także przygotowywania i przeprowadzania naborów zewnętrznych na wolne stanowiska pracy;
9) organizacji szkoleń w zakresie upowszechniania i popularyzowania wiedzy o legislacji oraz ujednolicania praktyki legislacyjnej;
10) realizacji projektów edukacyjnych i szkoleniowych, dofinansowywanych z innych środków niż środki z budżetu Centrum, w tym ze środków Unii Europejskiej;
11) realizacji wspólnych przedsięwzięć w zakresie działalności dydaktycznej, naukowej i badawczej z uczelniami i podmiotami prowadzącymi działalność edukacyjną i naukową związaną z zadaniami Centrum;
12) prowadzenia aplikacji legislacyjnej;
13) organizacji konferencji i innych wydarzeń z udziałem Centrum;
14) zarządzania przepływem informacji, komunikacją wewnętrzną oraz komunikacją Centrum w mediach społecznościowych;
15) przygotowywania materiałów informacyjnych Centrum i ich publikacji;
16) realizacji delegacji służbowych oraz spraw związanych z ich rozliczaniem.
Wydział Finansowy realizuje zadania w zakresie:
1) opracowywania materiałów do projektu budżetu państwa w zakresie dotyczącym Centrum;
2) opracowywania planu dochodów i wydatków oraz harmonogramu realizacji budżetu w zakresie dotyczącym Centrum;
3) prowadzenia rachunkowości Centrum;
4) wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi;
5) dokonywania wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
6) sporządzania sprawozdań w zakresie wykonania budżetu, z uwzględnieniem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej;
7) przekazywania dochodów budżetowych na rachunki budżetu państwa;
8) prowadzenia dokumentacji dotyczącej wypłat wynagrodzeń pracowników Centrum i osób fizycznych wykonujących pracę na podstawie umów cywilnoprawnych, obciążających wydatki budżetowe, z uwzględnieniem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej;
9) pobierania i rozliczania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych, składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne i innych obowiązkowych obciążeń świadczeń i wynagrodzeń;
10) prowadzenia spraw z zakresu pracowniczych planów kapitałowych, w tym obliczania i pobierania wpłat od uczestników pracowniczych planów kapitałowych zatrudnionych w Centrum oraz dokonywania wpłat do pracowniczych planów kapitałowych;
11) prowadzenia spraw związanych z wydawaniem, zwrotem i obsługą kart płatniczych;
12) opracowywania planu zakupów Centrum.
Wieloosobowe Stanowisko do spraw Zamówień Publicznych i Kontroli Zarządczej realizuje zadania w zakresie zamówień publicznych i kontroli zarządczej, w szczególności:
1) przygotowywania i prowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego;
2) obsługi komisji przetargowych;
3) sprawozdawczości z realizowanych zamówień publicznych;
4) koordynowania i realizacji procesu kontroli zarządczej w Centrum;
Biuro Dyrektora Generalnego wykonuje także inne zadania zlecone przez Prezesa Centrum.