Biuro Administracyjno-Finansowe
Sekretariat:
e-mail: sekretariatbp@rcl.gov.pl
tel.: +48 22 694-75-76
Dyrektor:
Agnieszka Marciniak
Wicedyrektor:
Katarzyna Krochmal
Naczelnik Wydziału Informatyki:
Bartosz Brodowski
Naczelnik Wydziału Prawnego i Kadr:
Bartosz Miszewski
Główny Księgowy:
Katarzyna Cholewińska-Wójcik
W ramach Biura Administracyjno-Finansowego funkcjonują:
- Wydział Administracyjno-Gospodarczy;
- Wydział Finansowy;
- Wydział Informatyki;
- Wydział Prawny i Kadr.
Wydział Administracyjno-Gospodarczy realizuje zadania w zakresie:
- administrowania pomieszczeniami Centrum;
- planowania i dokonywania zakupów rzeczowych na potrzeby Centrum;
- prowadzenia ksiąg inwentarzowych środków trwałych i pozostałych środków w używaniu i inwentaryzacji;
- zapewnienia obsługi Centrum w zakresie przewozu osób i korespondencji oraz składników mienia;
- przygotowywania i prowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego;
- sprawozdawczości z realizowanych zamówień publicznych;
- planowania i realizacji zapotrzebowania na artykuły biurowe i spożywcze na potrzeby komórek organizacyjnych Centrum;
- gospodarowania środkami trwałymi;
- obsługi kancelaryjnej Centrum, w szczególności rejestrowania, obiegu, przekazywania i przechowywania przesyłek przychodzących i wychodzących z Centrum;
- prowadzenia archiwum Centrum;
- obsługi sekretariatu Prezesa i wiceprezesów Centrum;
- prowadzenia spraw obronnych i zarządzania kryzysowego;
- zapewnienia księgozbioru fachowego na potrzeby realizacji zadań Centrum i doskonalenia zawodowego pracowników oraz jego udostępniania.
Wydział Finansowy realizuje zadania w zakresie:
- opracowywania materiałów do projektu budżetu państwa w zakresie dotyczącym Centrum;
- opracowywania planu dochodów i wydatków oraz harmonogramu realizacji budżetu w zakresie dotyczącym Centrum;
- prowadzenia rachunkowości Centrum;
- wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi;
- dokonywania wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
- sporządzania sprawozdań w zakresie wykonania budżetu, z uwzględnieniem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej;
- przekazywania dochodów budżetowych na rachunki budżetu państwa;
- prowadzenia dokumentacji dotyczącej wypłat wynagrodzeń pracowników Centrum i osób fizycznych wykonujących pracę na podstawie umów cywilnoprawnych, obciążających wydatki budżetowe, z uwzględnieniem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej;
- pobierania i rozliczania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, Fundusz Pracy oraz Fundusz Solidarnościowy;
- prowadzenia spraw z zakresu pracowniczych planów kapitałowych, w tym obliczania i pobierania wpłat od uczestników pracowniczych planów kapitałowych zatrudnionych w Centrum oraz dokonywania wpłat do pracowniczych planów kapitałowych;
- inne zadania zlecone przez Prezesa Centrum.
Wydział Informatyki realizuje zadania w zakresie:
- zapewnienia sprawnego funkcjonowania systemów informatycznych Centrum i ich utrzymywania;
- zapewnienia sprawnego funkcjonowania serwisów internetowych Centrum i ich utrzymywania;
- zapewnienia wsparcia obsługi programów i sprzętu informatycznego użytkowanego w Centrum;
- analizy sprawności posiadanego przez Centrum sprzętu informatycznego, urządzeń drukujących i urządzeń wielofunkcyjnych oraz definiowania potrzeb w tym zakresie;
- zapewnienia urządzeń umożliwiających pracę w systemach informatycznych użytkowanych przez Centrum.
Wydział Prawny i Kadr:
- wykonuje zadania w zakresie spraw dotyczących dostępu do informacji publicznej oraz rozpatrywania petycji,
- zapewnia obsługę prawną Centrum w zakresie:
- opracowywania pod względem legislacyjno-prawnym i analizy pod względem spójności z systemem prawa aktów prawnych Prezesa Centrum,
- opracowywania i prowadzenia rejestru aktów prawnych Prezesa Centrum,
- występowania przed sądami powszechnymi i administracyjnymi w sprawach z zakresu obsługi prawnej Prezesa Centrum lub w których Centrum występuje w charakterze strony;
- w zakresie spraw pracowniczych pracowników Centrum zapewnia prowadzenie:
- spraw kadrowych związanych ze stosunkiem pracy, w tym akt osobowych,
- spraw związanych ze zgłaszaniem pracowników Centrum i ich rodzin do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych,
- ewidencji czasu pracy,
- sprawozdawczości kadrowej,
- spraw socjalnych,
- spraw związanych z organizowaniem praktyk studenckich
- spraw z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy w Centrum.